member of

Ασφάλεια Σκαφών

images copy copyΗ σημασία της «ασφάλισης» των περιουσιακών στοιχείων είναι σε όλους μας γνωστή. Από αυτή την κατηγορία δεν αποτελεί εξαίρεση ούτε το αγαπημένο μας σκάφος. Ανεξάρτητα λοιπόν, εάν ένα σκάφος χρησιμοποιείται για προσωπική χρήση ή τίθεται προς ενοικίαση, η ασφάλισή του επιβάλλεται.

Η ασφάλεια σκαφών αποτελείται από δύο σκέλη: την ασφάλιση αστικής ευθύνης που είναι πλέον υποχρεωτική και την ασφάλιση του ίδιου του σκάφους, αυτό που οι εταιρίες αποκαλούν καλύψεις “hull & machinery” και μπορεί να καλύψει ζημίες στο σκάφος αλλά και στις μηχανές του.

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης σκαφών που σύμφωνα με τον νόμο 2743/99 είναι υποχρεωτική για όσα σκάφη χαρακτηρίζονται “ταχύπλοα” και για όσα σκάφη έχουν μήκος άνω των 7 μέτρων, περιλαμβάνει την κάλυψη ευθύνης για σωματικές βλάβες έως 300.000 Ευρώ, υλικές ζημίες έως 150.000 Ευρώ και την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης έως 90.000 Ευρώ.

Το συνηθέστερα χρησιμοποιούμενο πλαίσιο συμβολαίου ασφάλισης, είναι αυτό του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Ασφάλισης του Λονδίνου. Μέσα στο σύμβολο αυτό, η εταιρεία που το υποστηρίζει μπορεί να παρέχει τις βασικές όπως ονομάζονται καλύψεις, πρόσκρουση, βύθιση, σύγκρουση, προσάραξη, πυρκαγιά, αλλά και ειδικότερες, όπως συμμετοχή σε αγωνιστικές εκδηλώσεις, ειδικές αποστολές, η ακόμη και η περιοχή πλοίων.

Τα ασφάλιστρα στο κλάδο σκαφών, διαμορφώνονται ανάλογα με το υλικό κατασκευής του σκάφους, την ηλικία του, την ιπποδύναμη των μηχανών του, την χρήση του, και το καύσιμο

sailing caribbeanΌπως είπαμε, ήδη από το 2000 η ασφάλιση ιδιωτικών επαγγελματικών σκαφών είναι υποχρεωτική, για τους κινδύνους αστικής ευθύνης προς τρίτους. Επίσης η κάλυψη σωματικών βλαβών και υλικών ζημιών προς τρίτους καθώς και η κάλυψη εξόδων για αποκατάσταση ρύπανσης. Είναι προφανές, πως οι υπόχρεοι σε ασφάλιση, δεν πρέπει να περιορίζονται μόνο στους συγκεκριμένους υποχρεωτικού μεγέθους κίνδυνος. Πρέπει να εξασφαλίζεται και το ίδιο το προσωπικό του περιουσιακό στοιχείο. Κλοπή, πυρκαγιά, μεταφορά με χερσαία μέσα, είναι κάποιοι από τους κινδύνους που πρέπει οπωσδήποτε να καλύπτονται.

Ανάμεσα σε άλλα τα οποία θα πρέπει να θυμάστε όταν θα διαπραγματεύεστε το ασφαλιστικό σας συμβόλαιο, είναι πως αν οριστεί περίοδος ακινησίας, για παράδειγμα οι κυρίως χειμερινοί μήνες, θα έχετε έκπτωση στο τελικό αντίτιμο. Αν και συνήθως οι εταιρείες αποφεύγουν, μπορούν έπειτα από διαπραγματεύσεις να εκδώσουν και εξάμηνα συμβόλαια, επιβαρύνοντας όμως του σχετικό αντίτιμο. Αυτή η ” αμυντική ” στάση των εταιρειών, είναι το αποτέλεσμα της συμπεριφοράς αρκετών ασφαλισμένων, οι οποίοι αφού εξυπηρετούσαν το σχετικό νόμο – υποχρέωση τους, διέκοπταν πρόωρα την ασφάλιση τους επιδιώκοντας επιστροφή από το ποσό των ασφαλίστρων. Για να αποφύγουν αυτόν τον ” σκόπελο ” οι εταιρείες εκδίδουν ετήσιας διάρκειας συμβόλαια, προεισπράττοντας αν όχι ολόκληρο, περίπου τα τρία τέταρτα από το πόσο των ασφαλίστρων. Και εδώ να θυμάστε πως τα πάντα είναι προϊόν διαπραγμάτευσης.