1099565Καλύτερα δύο τρία μεγάλα, από τα πιο μεγάλα ή καλύτερα πολλά από τα μικρά και τα ακόμη μικρότερα; Ναι και όμως τα ερωτήματα αυτά που το καθένα μόνο του αποτελεί αντικείμενο πολιτικής, και δη λιμενικής, απασχολούν τελευταία τους εμπειρογνώμονες που έχουν εστιάσει στα της παραγωγικότητας των εμπορικών λιμανιών και ιδιαίτερα του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων.

Τα «ελατήρια» του εν λόγω προβληματισμού κάθε άλλο παρά «ταπεινά» μπορεί να χαρακτηριστούν καθώς στρατηγικής σημασίας λιμάνια ανά τον κόσμο έχουν ήδη εξαγγείλει νέα εξοπλιστικά προγράμματα για την υποδοχή των «μεγάλων» προς ώρας αλλά και βελτιώσεις βυθισμάτων. Γεγονότα δηλαδή που συνεπάγονται «βαθιές βουτιές» στους κατά περίπτωση λιμενικούς κορβανάδες. Βέβαια τα ερωτήματα δεν έχουν απαντηθεί αλλά μέλλεται να απαντηθούν από το «σκληρό και αδέκαστο» παγκόσμιο εμπόριο που ως γνωστόν διαμορφώνει τις εμπορευματικές ροές. Αλλά οι εξελίξεις αυτές έχουν και μία άλλη πτυχή που ανάγει στο short sea shipping (S.S.S.). Οι εν λόγω προβληματισμοί έχουν κάνει τον τομέα να «κρατά την αναπνοή του» μέχρι να δει την «επόμενη σκηνή από το έργο» που διαδραματίζεται παγκοσμίως. Ιδιαίτερα στη ευρωπαϊκή ήπειρο όπου σε επίπεδο ΕΕ «τρέχουν» προγράμματα ενώ σε εξέλιξη είναι και το «μέτωπο» των συνδυασμένων μεταφορών. Το οποίο έχει «πάρει φωτιά» μετά και την μεταστροφή ‘η μάλλον την μεγαλύτερη εμπλοκή και των ποτάμιων μεταφορών.

Στο μεταξύ επί Ισπανικού εδάφους Team Lines και OPDR θα θέσουν σε λειτουργία ένα κοινό σύνδεσμο μεταξύ του ισπανικού hub Bilbao και δύο λιμανιών της βόρειας ηπείρου. Εν προκειμένω μεταξύ Bilbao, Felixstowe και Rotterdam. Για το ενε λόγω εγχείρημα και οι δύο πλευρές με δηλώσεις τους στην Lloyd’s List παρουσίασαν τους βασικούς στόχους. Ειδικότερα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου OPDR που εδρεύει στο Αμβούργο Till Ole Barrelet δήλωσε: “Και οι δύο εταιρίες είναι ειδικευμένοι για το container traffic από και προς την ιβηρική χερσόνησο. Με την ένταξη στα δρομολόγια του λιμανιού του Bilbao into η OPDR πλέον καλύπτει όλα τα hub ports στην Ισπανία και Πορτογαλία, το οποίο θα οδηγήσει σε συντομότερους χρόνους transit που είναι ιδανικοί για το ευαίσθητο φορτίο προς την Μεγάλη Βρετανία και το υπόλοιπο της βόρειας Ευρώπης.” Αντίστοιχα ο managing director Alexander Saverys της Team Lines που εδρεύει στο Αμβούργο δήλωσε: “Μέσω αυτής της συνεργασίας με την OPDR, ισχυροποιούμε την θέση μας στο ιβηρικές εμπόριο προς την βόρεια Ευρώπη και προσθέτουμε περισσότερες πιθανότητες transhipment για door-door Delphis Logistics cargo που κινείται προς και από την Βαλτική θάλασσα.”

Η Team Lines, που είναι μέρος της ναυτιλιακής Delphis Group, έχει ένα maritime network που συνδέει πάνω από 30 λιμάνια την εβδομάδα με 20 εξειδικευμένα container feeder vessels.Η OPDR, με έναν στόλο επτά ιδιόκτητων πλοίων και πρόσθετων ναυλωμένων πλοίων διατηρεί ένα δίκτυο σε πάνω από 20 ευρωπαϊκών, βόρειων και νότιων αφρικανικών χωρών.

Την προηγούμενη εβδομάδα ο ευρωπαϊκός feeder sector είδε την δανέζικη Unifeeder να συμφωνεί στην εξαγορά της ειδικευμένης στην Μεσόγειο United Feeder Services για να δημιουργήσει τον μεγαλύτερο , όπως ισχυρίζονται, πανευρωπαϊκό feeder operator. Η Unifeeder και η UFS θα λειτουργήσουν ως ξεχωριστοί οργανισμοί.

theseanation