Μεγάλος αριθμός φοιτητών από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βρίσκονται σε οικονομική κρίση, επιθυμούν να σπουδάσουν σε πιο «σταθερά» κράτη της Ε.Ε, σύμφωνα με μεγάλη μελέτη.
Μάλιστα η αύξηση αυτή είναι ιδιαίτερα δραματική για χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ελλάδα, με αύξηση παραπάνω από 150% σε σχέση με το 2011.
Η συγκεκριμένη μελέτη παρακολουθείται από την StudyPortals, οργανισμό χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Διαδικτυακή πλατφόρμα, όπου οι φοιτητές μπορούν να βρουν και να συγκρίνουν όλες τις επιλογές φοίτησης, ανά την Ευρώπη.
Ωστόσο, Πανεπιστήμια της Βόρειας και της Δυτικής Ευρώπης, επιβεβαιώνουν αυτή την τάση καθώς οι αιτήσεις από τις οικονομικά πληγείσες χώρες της Ε.Ε έχουν αυξηθεί από 33% έως και 100% μέσα σε έναν χρόνο.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν και μια σχέση μεταξύ της οικονομικής προοπτικής των φοιτητών στο σπίτι, καθώς και την πρόθεσή τους για μελέτη, και τελικά εργασία, σε πιο λειτουργικές οικονομίες. Ο συσχετισμός αυτός παρατηρείται, συγκρίνοντας το δείκτη ποσοστού ανεργίας με τον αριθμό των φοιτητών που αναζητούν διεθνείς σπουδές.
Επιπλέον, υπάρχει μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος από τους Ευρωπαίους για σπουδές στο εξωτερικό, η οποία προωθείται από την ταχεία αύξηση των ευκαιριών για διεθνείς σπουδές. Για παράδειγμα, ο αριθμός των Μaster που διδάσκονται στα Αγγλικά, στην ηπειρωτική Ευρώπη, έχει αυξηθεί από περίπου 560 το 2002 σε πάνω από 5.500 το 2012.
Την πρωτιά κατέχουν οι Βορειοδυτικές χώρες με μεγάλες διαφορές: Η Ολλανδία προσφέρει 1.104 Bachelors και Masters που διδάσκονται στα Αγγλικά, ενώ ακολουθούν η Γερμανία με 890 και η Σουηδία με 745. Σε χαμηλότερες θέσεις βρίσκονται η Ιταλία με 327, η Πορτογαλία με 111 και η Ελλάδα με 126. Παράλληλα με 476 προγράμματα, η Ισπανία είναι η μόνη χώρα του Νότου, που φαίνεται να διεθνοποιούνται σε μεγαλύτερη κλίμακα. Το μέλλον μονάχα θα δείξει αν οι εξελίξεις στον τομέα της εκπαίδευσης είναι εποικοδομητικές για τις χώρες που πλήττονται από την κρίση, αν και οπως ειναι αναμενόμενο η αφροκρεμα των σπουδαστων θα παραμεινουν στην χωρα φοιτησης τους. Βεβαία αν οι νέοι του εξωτερικού είναι διεθνώς μορφωμένοι και σε κάποια περίοδο της ζωής τους γυρίσουν στην χώρα τους μόνιμα, τότε θα αποτελέσουν βάση ανάπτυξης για την πατρίδα.