Στα περισσότερα σκάφη (μεταχειρισμένα ή μη) θα συναντήσεις κάποιες μικροζημιές κυρίως στο κατάστρωμα. Μην ανησυχείς, εμείς είμαστε εδώ για εσένα.
Εκτός και αν προσπαθείς να φτιάξεις μια σοβαρή ζημιά, το να βουλώσεις κάποιες μικρές τρύπες ή μικρές φθορές στο σκάφος, δεν είναι και τόσο δύσκολο. Τα περισσότερα σκάφη αυτές τις μέρες, κυρίως τα GRP, έχουν κατασκευαστεί με υψηλά ποιοτικά κριτήρια και είναι εύκολα στην επισκευή τους.
Αν έχεις μια μικρή τρύπα στον κορμό του σκάφους ή έχει φύγει κάποιο κομμάτι από το κατάστρωμα, θα χρειαστείς τη βοήθεια ενός ειδικού. Εκτός και αν αποφασίσεις να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου.
Τα σημεία με τις περισσότερες ζημιές είναι οι γωνίες στο κατάστρωμα, από τα οποία λείπουν μικρά κομμάτια από fiberclass. Γενικότερα, αν ρίξετε μια προσεκτική ματιά στο σκάφος σας, θα διαπιστώσετε αρκετές μικρορωγμές που οφείλονται κυρίως στη φυσική φθορά του χρόνου. Τέτοια προβλήματα αντιμετωπίζονται κυρίως με ένα gelcote filler. Ας δούμε όμως πιο συγκεκριμένα.
Πριν ξεκινήσετε να «γεμίζετε» τα σημεία που υπολείπονται, πρέπει να κάνετε ένα καλό ξύσιμο. Αυτό είναι απαραίτητο, γιατί βοηθά στην απομάκρυνση όλων των μικρών κομματιών που έχουν σπάσει (ή είναι πολύ κοντά στο να σπάσουν) και επρόκειτο να δημιουργήσουν πρόβλημα στο «δέσιμο» του γεμίσματος.
Όταν απομακρύνετε τα κομμάτια αυτά, συνεχίστε να ξύνετε λίγο περισσότερο. Θέλουμε να σκληρύνουμε λίγο την περιοχή, ώστε να δώσουμε την ευκαιρία στο γέμισμα να δέσει καλύτερα.
Όταν τελειώσουμε με το ξύσιμο, καθαρίζουμε καλά τα συγκεκριμένα σημεία χρησιμοποιώντας ασετόν ή white spirit. Θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι η σκόνη και γενικά όλα τα υπολείμματα έχουν απομακρυνθεί.
Στην συνέχεια χρησιμοποιούμε το gelcote υλικό μας, για το γέμισμα. Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στη χρήση του, μιας και είναι πολύ εύκολο να κάνουμε κάποιο λάθος. Προσέχουμε ιδιαίτερα να ανακατεύσουμε σωστά το υλικό με τον ειδικό καταλύτη, ώστε να δέσει σωστά.
Κατά τη διάρκεια του γεμίσματος, καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορούμε να καλύψουμε μεγάλες επιφάνειες με την πρώτη. Για τις μικρές ρωγμές χρειάζεται ένα μόνο γέμισμα. Για τις μεγαλύτερες όμως, όπως αυτές που συναντάμε στις γωνίες του καταστρώματος, απαιτούνται τουλάχιστον τρία. Τόσο το μέγεθος της ζημιάς όσο και το σημείο πάνω στο σκάφος καθορίζουν τον αριθμό των γεμισμάτων που θα κάνουμε. Γενικά, πάντως χρησιμοποιούμε μικρές ποσότητες.
Αν παρατηρήσουμε ότι το γέμισμα δεν έγινε σωστά, τότε πρέπει να ξεκινήσουμε τη διαδικασία από την αρχή.
Μετά το γέμισμα, αφήνουμε το υλικό μας να στεγνώσει. Συνήθως απαιτούνται δέκα λεπτά. Εμείς όμως πάντα αφήνουμε λίγο χρόνο παραπάνω. Ένα καλό δέσιμο χρειάζεται πάντα χρόνο.