member of

Θαλάσσια ρύπανση 50 τμ στην Ελευσίνα

newego LARGE t 1101 54037751 type12128Θαλάσσια ρύπανση, έκτασης περίπου 50 τετραγωνικών μέτρων μαύρων πετρελαιοειδών αλλά και περίπου 2.000 τετραγωνικών μέτρων διάσπαρτων αυτοδιαλυόμενων ιριδιζουσών κηλίδων, έχει δημιουργηθεί από το ναυάγιο του ανεφοδιαστικού πλοίου.

Η ρύπανση αντιμετωπίζεται από ιδιωτικές εταιρείες, ενώ ιδιώτες δύτες πραγματοποίησαν σφράγιση των επιστομίων στο πλοίο για αποφυγή περαιτέρω επέκτασης της ρύπανσης και επίκειται άμεση απάντληση του φορτίου καυσίμων.

Το «ΑΛΦΑ Ι» είχε αποπλεύσει από τις πρώτες πρωινές ώρες από το αγκυροβόλιο των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο, έμφορτο με 3.000 μετρικούς τόνους πετρελαιοειδών, προκειμένου να εφοδιάσει το πλοίο «FAVOLA», σημαίας Ιταλίας, στο αγκυροβόλιο της Ελευσίνας, όταν συγκρούστηκε σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, με υπάρχον παλαιότερο ναυάγιο στην περιοχή.

Φως στα αίτια του ναυαγίου αναμένεται να ρίξουν οι καταθέσεις των 10 μελών του πληρώματος, που κατάφεραν να διασωθούν από παραπλέοντα σκάφη. Ο φάκελος της υπόθεσης αναμένεται να διαβιβαστεί στην εισαγγελία πρωτοδικών Πειραιά καθώς και στο Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων του Εμπορικού Ναυτικού.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Γιάννα Κριεκούκη εκτιμά ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος, καθώς το πλοίο εκεί όπου πιθανόν προσέκρουσε, βρίσκονταν εκτός αναφερόμενης πορείας. Όπως αναφέρει η ίδια, στην περιοχή έως σήμερα έχουν καταγραφεί και σηματοδοτηθεί 20 ναυάγια πλοίων.

Η κ. Κριεκούκη δήλωσε ότι από την έως τώρα πληροφόρηση που έχει, καθώς στη διοίκηση του Οργανισμού έχει ένα μήνα, έχει γίνει πλήρης καταγραφή των ναυαγίων, έχουν συσταθεί οι ανάλογες επιτροπές οι οποίες έχουν καταγράψει τις λεπτομέρειες των ναυτικών ατυχημάτων, καθώς επίσης έχουν γίνει οι διαγωνισμοί για απομάκρυνσή των βυθισμένων πλοίων, οι οποίοι ωστόσο έως σήμερα έχουν αποβεί άκαρποι.

Σε όλα τα ναυάγια υπάρχουν σημάνσεις, ενώ τα στίγματα έχουν δοθεί επακριβώς σε όλες τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, φορείς και λιμεναρχεία εδώ και πολλά χρόνια, τονίζει η κ. Κριεκούκη και διαβεβαιώνει ότι στο σημείο όπου πιθανότατα προσέκρουσε το πλοίο υπάρχει σήμανση ναυαγίου, η οποία δεν έχει μετακινηθεί.

Πηγή: www.ethnos.gr