Ερώτηση προς τo Υπουργείo Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κατέθεσαν οι Βουλευτές, Γ. Πάντζας, Μ. Κανελλοπούλου, Ε. Γεωργοπούλου και Τ. Κουράκης με θέμα: «Το Υπουργείο Παιδείας επιτρέπει την εφαρμογή χρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας εκτός των επίσημων εκπαιδευτικών δομών». Οι Βουλευτές ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό κ. Αρβανιτόπουλου εξηγήσεις για τα παρακάτω ερωτήματα:
– Πόσες θέσεις μερικής απασχόλησης θα δημιουργηθούν συνολικά με το προαναφερόμενο πρόγραμμα των 188 εκατομμυρίων ευρώ και για πόσο χρονικό διάστημα;
– Γιατί επιτρέπει το Υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή προγραμμάτων τα οποία χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και αφορούν την ενισχυτική διδασκαλία να γίνονται εκτός των επίσημων εκπαιδευτικών δομών;
– Πώς θα ελέγξει το Υπουργείο Παιδείας την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων παροχής ενισχυτικής διδασκαλίας;
– Πώς διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα των ανέργων εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα;
Αναλυτικά η Ερώτηση:
«Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ (2007-2013), εγκρίνονται προγράμματα που αφορούν σε κρίσιμους τομείς για την κοινωνία που πλήττεται από βαθιά κοινωνική και οικονομική κρίση στο πλαίσιο της δράσης ‘Δημιουργία θέσεων απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα’ με προϋπολογισμό 188 εκατομμυρίων ευρώ. Τα προγράμματα υλοποιούνται από φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Στο πλαίσιο ενός τέτοιου προγράμματος εγκρίθηκαν 4 έργα και στις 4 περιφερειακές ενότητες της Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 1.220.000 ευρώ στο φορέα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ –ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Οι άνεργοι που θα προσληφθούν είναι 378 και για 5 μήνες θα απασχοληθούν σε έργα:
Διευκόλυνση στην καθημερινότητα ενοριτών ΑΜΕΑ και ηλικιωμένων (μεθοδική καταγραφή, ποσοτικοποίηση και αξιολόγηση υπηρεσιών)
Δράσεις νεότητας και πολιτισμού: Φροντιστηριακή ενισχυτική διδασκαλία και εκπαίδευση – Εκπαιδευτικοί ΠΕ για ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, εκπαιδευτές χορού, καθηγητές νέων τεχνολογιών
‘Μερίδες αγάπης’. Περιοχή παρέμβασης : κοινωνικός τομέας, στήριξη της εργασίας στις οικογένειες
Καθαρισμός και αισθητική αποκατάσταση περιβάλλοντος χώρου Ιερών Ναών, Μοναστηρίων και λοιπών κτιρίων της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου Αχαρνών Πετρουπόλεως
Επιπλέον, ο ίδιος ο φορέας, όπως φαίνεται από την συγκρότηση του προϋπολογισμού, θα κερδίσει 38.000 ευρώ για την οργάνωση αυτού του 5μηνου προγράμματος.
Επειδή οι πολιτικές για την ανεργία δεν μπορεί να έχουν τον περιπτωσιακό χαρακτήρα των επιλογών των φορέων που δρουν στον χώρο της κοινωφελούς εργασίας, αλλά θα πρέπει να αποτελούν στοιχείο πολιτικής και δράσης των θεσμικών φορέων με απόλυτα ανοιχτές και διαφανείς διαδικασίες, όπως είναι η τοπική αυτοδιοίκηση και οι δημόσιες κοινωνικές δομές
Επειδή τα ευρωπαϊκά κονδύλια δεν μπορεί να κατασπαταλώνται σε κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία στον χώρο των κοινωνικών δράσεων
Επειδή η ενισχυτική διδασκαλία είναι θεσμοποιημένη διαδικασία μέσω του Υπουργείου Παιδείας και εντάσσεται στα εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουν εγκριθεί και υλοποιούνται στα δημοτικά σχολεία, τα γυμνάσια και λύκεια, που όμως οι μνημονιακές πολιτικές την στέρησαν από τους μαθητές και τις μαθήτριες και δεν είναι σε καμιά περίπτωση αντικείμενο εξωθεσμικών διαδικασιών μέσα σε εκκλησιαστικούς χώρους
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Πόσες θέσεις μερικής απασχόλησης θα δημιουργηθούν συνολικά με το προαναφερόμενο πρόγραμμα των 188 εκατομμυρίων ευρώ και για πόσο χρονικό διάστημα;
2. Γιατί επιτρέπει το Υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή προγραμμάτων τα οποία χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και αφορούν την ενισχυτική διδασκαλία να γίνονται εκτός των επίσημων εκπαιδευτικών δομών;
3. Πώς θα ελέγξει το Υπουργείο Παιδείας την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων παροχής ενισχυτικής διδασκαλίας;
4. Πώς διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα των ανέργων εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα;
Οι ερωτώντες βουλευτές Κουράκης Τάσος, Κανελλοπούλου Μαρία, Γεωργοπούλου Έφη, Πάντζας Γιώργος».