Συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) την περασμένη Πέμπτη, με αφορμή την προαναγγελθείσα αποκρατικοποίηση πέντε μαρίνων του Σαρωνικού, μεταξύ των οποίων και αυτή του Αλίμου.
Με σύνθημα «Είμαστε μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και όχι εφοπλιστές» το Διοικητικό συμβούλιο του συνδέσμου αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα του ελληνικού γιώτινγκ, καθώς και στις καταστροφικές συνέπειες που θα επιφέρει η επικείμενη πώληση της μαρίνας Αλίμου.
Πιο συγκεκριμένα, υποστήριξαν ότι η πώληση της μαρίνας θα οδηγήσει στον τριπλασιασμό των τιμών ελλιμενισμού, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να καταστούν μη βιώσιμες και πολλές από αυτές να βάλουν λουκέτο, καταργώντας παράλληλα εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τον ΣΙΤΕΣΑΠ, η μαρίνα –που αποτελεί επίκεντρο του γιώτινγκ από το 1978 μέχρι σήμερα– είναι κερδοφόρο με τζίρο 5 εκατομμύρια ευρώ και καθαρά έσοδα 3 – 3,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. «Το γιώτινγκ μπορεί τα επόμενα χρόνια να απασχολεί 42.000 άτομα άμεσα, από 15.000 που απασχολεί σήμερα, και να ανεβάσει τις εισροές κεφαλαίου στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως από 350 εκατομμύρια σήμερα. Συνολικά, εκτιμώ πως οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τον κλάδο φτάνουν τις 180.000. Αντί λοιπόν για την αναμενόμενη υποστήριξη βαλλόμαστε συνεχώς, με αποκορύφωμα την ανακοίνωση της πώλησης της μαρίνας Αλίμου», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ, Πάρις Λουτριώτης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο ίδιος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, από τις 1.100 θέσεις ελλιμενισμού της μαρίνας Αλίμου, οι 876 ανήκουν σε μόνιμα ελλιμενιζόμενα τουριστικά σκάφη.
Τα αιτήματα του ΣΙΤΕΣΑΠ
Η Μαρίνα Αλίμου να παραμείνει ως κύρια επαγγελματική βάση τουριστικών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με τις ανάλογες υπηρεσίες και επαγγελματικό τιμολόγιο
Να γίνει άμεσα η επικαιροποίηση νομοθετικού πλαισίου σε ανταγωνιστικό πλαίσιο
Να διαμορφωθούν υποδομές ελλιμενισμού:
α) για βάσεις επαγγελματικών σκαφών σε Αττική και Περιφέρεια και
β) προσωρινές θέσεις ελλιμενισμού για τα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη. Με διαφοροποίηση είδους υποδομής (μαρίνες, καταφύγια, αγκυροβόλια κ.ά)
Να εφαρμοστεί ένα δίκαιο, πρακτικό, μακροπρόθεσμο φορολογικό πλαίσιο.
Να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για καταρτισμένα και κατάλληλα εκπαιδευμένα πληρώματα (ναυτοσύνη, τουριστική παιδεία, γνώσεις ελληνικών περιοχών)
Να υλοποιηθεί επιτέλους συγκροτημένη, με συνέχεια και συνέπεια, στρατηγική προβολής και προώθησης του γιώτινγκ και της Ελλάδας ως προορισμού γιώτινγκ, σε διεθνές επίπεδο.