member of

Σκαφάτοι και αφορολόγητοι

images copyΤην ώρα που χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. καλούνται να πληρώσουν φόρο πολυτελείας (για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα), αλλά και τέλη κυκλοφορίας και η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων επιβαρύνεται με χαράτσι ακόμα και για την πρώτη κατοικία, το νομοσχέδιο για τα τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις που δόθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση από τον υπουργό Ναυτιλίας προβλέπει την απαλλαγή από κάθε φόρο και τέλος των ιδιοκτητών σκαφών έως 10 μ.!

Και ενώ από το υπουργείο Οικονομικών έχει καταργηθεί ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης για τα σκάφη αναψυχής, το νομοσχέδιο απαλλάσσει και από το νέο Τέλος Παραμονής και Πλόων που επιβάλλεται με τις διατάξεις του τα μηχανοκίνητα σκάφη κάτω των 10 μ. και τα ιστιοπλοϊκά μήκους κάτω των 12 μ.

Ετσι, ενώ ο κάτοχος αυτοκινήτου με κινητήρα 2000 κ.εκ. 4ετίας πληρώνει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 440 ευρώ τον χρόνο και 660 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας – δηλαδή συνολικά 1.100 ευρώ τον χρόνο -και ο ιδιοκτήτης διαμερίσματος 120 τ.μ. 25ετίας (με τιμή ζώνης 2.000 ευρώ), το οποίο είναι πρώτη κατοικία, πληρώνει 756 ευρώ, ο ιδιοκτήτης μηχανοκίνητου σκάφους αναψυχής 10 μ. απαλλάσσεται οποιουδήποτε φόρου, ενώ ο ιδιοκτήτης μηχανοκίνητου σκάφους 15 μ. θα πληρώσει για Τέλος Παραμονής και Πλόων 800 ευρώ.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας υποστηρίζει ότι με τον τρόπο αυτόν δεν επιβαρύνονται οι κάτοχοι των αναλογικά μικρότερων σκαφών, που είναι και η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών.

Παράλληλα, προκειμένου να μην αποτραπεί και η βραχυπρόθεσμη παραμονή των πλοίων αναψυχής που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα, αγορά που προφανώς ενδιαφέρει τη χώρα μας, προβλέπεται αναλογικότητα του Τέλους Παραμονής και Πλόων με τον χρόνο παραμονής.

Στην Ελλάδα σκάφη από 4 έως και 10 μ. έχει το 70% των ιδιοκτητών, από 10 έως και 15 μ. το 21%, από 15 έως 20 μ. το 3%, από 20 έως 25 μ. το 2% και πάνω από 25 μ. το 4%.

2013-04-25t091138z 719659020 gm1e94p1bp101 rtrmadp 2 greece-opap-thumb-largeΑπό τα σκάφη μήκους μεταξύ 4 και 10 μ. 4% είναι επαγγελματικά και 96% ιδιωτικά, ενώ από τα 10 έως και τα 15 μ. η αναλογία επαγγελματικών και ιδιωτικών είναι ένα προς ένα.

Τέλος, όσον αφορά την κατασκευή τους τα σκάφη από 4 έως 10 μ. είναι σε ποσοστό 61% ελληνικά, ενώ για τα σκάφη από 10 έως 15 μ. μόνο 20% κατασκευάζεται στην Ελλάδα.

Το Τέλος Παραμονής και Πλόων επιβάλλεται σε μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους άνω των 10 μ., υπολογίζεται δε ανάλογα με το μήκος του πλοίου και αρχίζει από 100 ευρώ ανά μέτρο για τα πρώτα 2 μ. και συνεχίζει ως εξής:

– για τα επόμενα 3 μ. (ήτοι 12,01 έως 15 μ.), 200 ευρώ ανά μέτρο,

– για τα επόμενα 5 μ. (ήτοι 15,01 έως 20 μ.), 250 ευρώ ανά μέτρο,

– για τα επόμενα 5 μ. (ήτοι από 20,01 έως 24 μ.), 350 ευρώ ανά μέτρο,

– για τα επόμενα μέτρα από 24,01 και άνω, 400 ευρώ ανά μέτρο.

Το ΤΠΠ επιβάλλεται επίσης σε ιστιοφόρα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους άνω των 12 μ.

Στη περίπτωση αυτή το ΤΠΠ υπολογίζεται ανάλογα με το μήκος του πλοίου ως εξής:

– για τα επόμενα 3 μ. (ήτοι 10,01 έως 15 μ.), 100 ευρώ ανά μέτρο,

– για τα επόμενα 5 μ. (ήτοι 15,01 έως 20 μ.), 200 ευρώ ανά μέτρο,

– για τα επόμενα 4 μ. (ήτοι 20,01 έως 24 μ.), 300 ευρώ ανά μέτρο,

– για τα επόμενα μέτρα 24,01 και άνω, 400 ευρώ ανά μέτρο.

πηγή: www.tanea.gr