member of

Όταν η ιστιοπλοΐα συνάντησε τη formula 1

images copy copy copyΜια συνάντηση στο Monaco Grand Prix, ανάμεσα σε ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της ιστιοπλοΐας και σε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της formula 1,οδήγησε σε μια συμφωνία που θα φέρει επανάσταση στους ιστιοπλοϊκούς off-shore αγώνες.

Όλα ξεκίνησαν, όταν ο παγκοσμίου φήμης «yachtsman», Brian Thompson βρέθηκε αγκυροβολημένος δίπλα στον διευθυντή – μηχανικό της Caterjam, Mike Gascoyne, οποίος έχει σχεδιάσει κάποια από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα φόρμουλας στην ιστορία του θεσμού.

Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Στα πλαίσια αυτής της γνωριμίας, ο Thompson αποκάλυψε την αγάπη του για τη F1,ενώ ο Gascoyne το μεγάλο του πάθος για την ιστιοπλοΐα. Μετά από αυτό το γλυκό έδεσε. Οι δύο άνδρες έγιναν φίλοι, γνώρισε ο ένας το περιβάλλον του άλλου και τελικά αποφάσισαν να δημιουργήσουν την «Caterham Challenge team», μια ομάδα που θα προσπαθήσει να φέρει στην ιστιοπλοΐα όλη την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της Formula 1.

Με μια πρώτη ματιά, τα δύο αυτά αθλήματα δείχνουν εντελώς διαφορετικά. Το ένα διαδραματίζεται σε ένα περιβάλλον υψηλών ταχυτήτων ενώ παράλληλα, παρακολουθείται είτε ζωντανά είτε με τηλεμετάδοση από εκατομμύρια κόσμο.

Στο άλλο, οι ταχύτητες είναι χαμηλότερες ενώ το μοναδικό κοινό (τις περισσότερες φορές) είναι τα γλαροπούλια.

Αν ρίξεις όμως μια πιο προσεκτική ματιά, θα ανακαλύψεις ότι τα δυο αυτά σπορ έχουν περισσότερα κοινά από όσα νομίζουμε. Μια διαπίστωση που από ότι φαίνεται, έκαναν και οι πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας.

Το πρώτο task της νέας ομάδας είναι να λάβει μέρος στον αγώνα «Transat Jacques Vabre», στον οποίο Thompson και Gascoyne θα είναι συγκυβερνήτες. Μετά από αυτό θα υπάρχουν και άλλες συμμετοχές όπως αυτή στο Global Ocean Race, το 2014.

1731041795

Βέβαια όλα αυτά θα είναι απλώς η αρχή, αφού ο Gascoyne σκοπεύει να αφήσει το επαγγελματικό του στίγμα στο χώρο της ιστιοπλοΐας.

Σύμφωνα με τον Thompson: «Η ιδέα του να πάρεις κάτι από ένα μοντέλο της F1 και να το προσθέσεις στην τεχνολογία της ιστιοπλοΐας είναι κάτι που έχει γίνει και στο παρελθόν».

Μην ξεχνάμε ότι τόσο στα μοντέλα της ιστιοπλοΐας όσο και σε αυτά της F1, χρησιμοποιείται τεχνολογία υψηλών προδιαγραφών. Μέχρι και τα υλικά μοιάζουν, αφού η χρήση των carbon-fibre υλικών είναι κοινή. Υπάρχει επίσης ανάγκη για αεροδυναμικό σχεδιασμό και στις δύο περιπτώσεις.

Η μεγάλη δυσκολία για τον Gascoyne, έχει να κάνει με τον τρόπο και τη συχνότητα δοκιμής όλων των εξαρτημάτων που «φέρει» ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος. Στα μοντέλα της F1, οι ειδικοί είναι σε θέση να ξέρουν ακριβώς τη διάρκεια ζωής του κάθε εξαρτήματος, εξ αιτίας των συνεχόμενων ελέγχων, τόσο κατά τη διάρκεια προετοιμασίας του οχήματος, όσο και κατά τη διάρκεια της χρήσης του.

Κάτι που δεν συμβαίνει βέβαια στο χώρο της ιστιοπλοΐας, μιας και θα αύξανε δραματικά το κόστος συντήρησης.

Αυτό θα προσπαθήσει να αλλάξει και ο αρχιμηχανικός της Caterjam, δημιουργώντας νέα ευέλικτα και ασφαλή μοντέλα σκαφών υψηλών προδιαγραφών, συνδυάζοντας τεχνικές service και αεροδυναμικής, αντίστοιχης με αυτές της FORMULA 1.

Στο παιχνίδι του κόστους πάντως, σκοπεύει να βάλει και τους εκάστοτε μεγαλοσπόνσορες, αφού θα προσπαθήσει να δώσει στο άθλημα της ιστιοπλοΐας μεγαλύτερη απήχηση και ένα πιο επιθετικό χαρακτήρα.

 

Θα περιμένουμε με ανυπομονησία!!!