member of

All Posts

Προστασία από τους κεραυνούς

thunderΗ σημασία που έχει το αλεξικέραυνο είναι μεγίστης σημασίας, γιατί παρά την παρακολούθηση του μετεωρολογικού δελτίου, ποτέ δεν ξέρετε πως μπορεί να σας αιφνιδιάσει ο καιρός…

vhf

Συστήματα επικοινωνίας

Συστήματα επικοινωνίας

Από τα νεύματα και τους ήχους που χρησιμοποιούσαν παλιά…

στο σημερινό ραδιοτηλέφωνο VHF.

Το ασύρματο τηλέφωνο (VHF) είναι σήμερα υποχρεωτικό να υπάρχει σε όλα τα σκάφη. Η ονομασία της συσκευής, προέρχεται από το γεγονός ότι χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικά κύματα υψηλής vhf

 

συχνότητας (Very High Frequency).

Το VHF έχει συγκεκριμένες συχνότητες, μέσα από τις οποίες επικοινωνούν οι χρήστες του, που ονομάζονται δίαυλοι ή κανάλια. Προκειμένου να είναι απλή η χρήση των καναλιών αναφέρονται με συγκεκριμένους αριθμούς (1,2,3 κ.τλ).

 

Ο αριθμός για το σήμα κινδύνου είναι το νούμερο 16. Σε περίπτωση που κινδυνεύετε, επιλέγετε τον συγκεκριμένο δίαυλο και δίνετε το σήμα κινδύνου MAYDAY τρεις φορές. Έπειτα το όνομα του σκάφους και την θέση σας.

koumpaso

Ναυτικοί χάρτες

Ναυτικοί χάρτες

Παράγοντας για σωστή και ασφαλή ναυτιλία

Η χρησιμότητα ενός ναυτικού χάρτη, σύμφωνα με τους περισσότερους ανθρώπους που ασχολούνται με την θάλασσα, είτε ως επαγγελματίες, είτε ως ερασιτέχνες, είναι τεράστια και αποτελεί παράγοντα για σωστή και ασφαλή ναυτιλία.

koumpasoΗ χαρτογράφηση της θάλασσας δεν είναι εύκολη υπόθεση και γι’ αυτό συχνά γίνονται σε παλιές εκδόσεις χαρτών ενημερώσεις, που έχουν βάση τα σύγχρονα όργανα ακριβούς μέτρησης θέσεων.

Οι ναυτικοί χάρτες περιλαμβάνουν πλήθος στοιχείων αναγνώρισης ακτών, διαύλων, θέσεις βουνοκορφών και το υψόμετρο τους και οτιδήποτε σχετικό, που αφορά στην ασφάλεια των πλόων και στην εύκολη εύρεση του στίγματος.

Οι ναυτικοί χάρτες, εξαιτίας της μεγάλης σημασίας τους, εκδίδονται από υπεύθυνες κρατικές υπηρεσίες, σχεδόν όλων των ναυτικών χωρών.Στη ναυσιπλοία, οι συνηθέστεροι σε χρήση χάρτες που καλύπτουν όλη την υδρόγειο είναι οι αγγλικοί και οι αμερικανικοί.

sails_250x251

Βασικές αρχές τριμαρίσματος

Βασικές αρχές τριμαρίσματος

(Sail Trim)

Στα πρώτα βήματα του, κάθε ιστιοπλόος, μαθαίνει το τριμάρισμα. Κοινώς, τη σωστή ρύθμιση – τοποθέτηση των πανιών, έτσι ώστε να παράγουν τη μεγαλύτερη δυνατή Αεροδυναμική Δύναμη sails_250x251

Πρόωσης (κινεί το σκάφος προς τα εμπρός) και τη μικρότερη δυνατή ΠλάγιαΑεροδυναμική Δύναμη (προκαλεί πλάγια κίνηση-εκπεσμό).Εν ολίγοις, τριμάρισμα των ιστίων ενός σκάφους σημαίνει ότι, ανάλογα με την πλεύση ή την διεύθυνση του ανέμου, καθώς και την ένταση που έχει αυτός, πρέπει:

 

1. Να διατηρείται η βέλτιστη γωνία προσπτώσεως του ανέμου πάνω στα πανιά, έτσι ώστε αυτά να μη «στολάρουν». Γι’ αυτό σε πλεύση «όρτσα» τα πανιά τριμάρονται κοντά στον διαμήκη άξονα του σκάφους, ενώ καθώς η πλεύση ανοίγει τριμάρονται σε μεγαλύτερη απόσταση ανάλογα με την πλεύση.

fh30

Προπέλες

Προπέλες

fh30Η κινητήριος δύναμη σε ένα ιστιοπλοϊκό είναι τα ιστία. Εκτός όμως από την ώθηση του ανέμου, υπάρχει και ακόμη ένας παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει την ταχύτητα μας και δεν είναι άλλος από τις προπέλες.

Οι προπέλες που χρησιμοποιούν τα ιστιοπλοϊκά την τελευταία 20ετία έχουν σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε όταν το σκάφος ιστιοπλοεί, τα φτερά τους να κλείνουν ή να γυρίζουν, για να είναι παράλληλα με τη ροή του νερού. 

deksameni_1

Δεξαμενές νερού

Δεξαμενές Νερού

deksameni_1Για να μην πείτε το νερό… νεράκι

Στην χώρα μας οι υψηλές θερμοκρασίες κατά την διάρκεια του καλοκαιριού –και όχι μόνο πλέον με τις κλιματικές αλλαγές που βιώνουμε- είναι λίγο πολύ γνωστές.

 

Δυστυχώς όμως, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες αποτελούν ευχάριστο κλίμα για ιστιοπλοΐα, είναι  παράλληλα ιδανικές, για τη δημιουργία παρασίτων στις δεξαμενές νερού που έχουμε στο σκάφος.