Ξεκίνησε η δίκη για το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης το 2007, το οποίο κόστισε τη ζωή δύο Γάλλων τουριστών και απείλησε με τεράστια οικολογική καταστροφή το νησί του Αιγαίου.
Η δίκη θα λάβει χώρα στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, με την πρώτη ημέρα να αναλώνεται σε διαδικαστικά θέματα.
Στο εδώλιο του κατηγορουμένου κάθονται 13 άνθρωποι οι οποίοι αντιμετωπίζουν τα εξήε αδικήματα: διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, παράβαση από αμέλεια του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων και παραμέληση της υποχρέωσης του πλοιάρχου για διάσωση των εγγράφων του πλοίου.
Η δίκη αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από έναν μήνα και έχουν κληθεί να καταθέσουν περισσότεροι από 60 μάρτυρες.
Στο Sea Diamond επέβαιναν 1500 άνθρωποι.
Υπενθυμίζεται ότι το 2010 η τότε ηγεσία του ΥΠΕΚΑ είχε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα παρακολούθησης των περιβαλλοντικών συνθηκών στην περιοχή της Σαντορίνης.
Το ολοκληρωμένο σύστημα περιβαλλοντικής προστασίας του ΥΠΕΚΑ περιελάμβανε τις ακόλουθες δράσεις:
* Συνέχιση και συστηματοποίηση του προγράμματος παρακολούθησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ναυαγίου από το ΕΛΚΕΘΕ.
* Συστηματική συντήρηση των πλωτών φραγμάτων στην περιοχή του ναυαγίου, για όσο χρόνο αυτό είναι απαραίτητο.
* Μελέτη και εγκατάσταση πλωτού τηλεμετρικού σταθμού, ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα την ύπαρξη σημαντικής διαφυγής πετρελαίου και θα στέλνει τα αποτελέσματα σε κεντρικό υπολογιστικό σύστημα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας.
* Προμήθεια και ετοιμότητα ειδικού εξοπλισμού συλλογής πιθανών ρύπων.
* Διερεύνηση της σκοπιμότητας εγκατάστασης συστήματος βιοεξυγίανσης μέσα στην περιοχή με τα πλωτά φράγματα. Θα περιλαμβάνει αντλία διασκορπισμού «ειδικών θρεπτικών» και αυξημένες συγκεντρώσεις αυτόχθονων, θαλάσσιων μικροοργανισμών που διασπούν τα πετρελαιοειδή.
To Μάιο του 2009 έγινε μάλιστα απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο κρουαζερόπλοιο Sea Diamond στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, η οποία κόστισε περίπου 6 εκατομμύρια ευρώ στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.
econews