Το πρωτοείδαμε στην έκθεση «Boot2013», στο Ντίσελντορφ και είπαμε να σας το παρουσιάσουμε. Η πιο πρόσφατη δημιουργία της Jeanneau, δια χειρός Phillipe Briand, ακούει στο όνομα Sun Odyssey 469.
Από το όνομα και μόνο καταλαβαίνουμε ότι ανήκει στη γνωστή οικογένεια ιστιοφόρων “Sun Odyssey”. Ας δούμε όμως πιο συγκεκριμένα.
Το πρώτο πράγμα που μας τράβηξε την προσοχή στο σκάφος αυτό είναι η απλότητα του αλλά και η έλλειψη όγκου. Κάτι ασυνήθιστο για σκάφος αναψυχής. Σχεδιασμένο με λιτές, σχεδόν αγωνιστικές γραμμές, το 469 διαφοροποιείται αισθητά από τα προγενέστερα αδερφάκια του. Αυτές οι γραμμές είναι που προσφέρουν τις υψηλές επιδόσεις που το εν λόγω μοντέλο υπόσχεται στους υποψήφιους αγοραστές.
Συνεχίζοντας σχετικά με την εξωτερική σχεδίαση του σκάφους διαπιστώνουμε κάποιες αλλαγές στο κατάστρωμα με ένα φαρδύ σαλόνι (σχήματος Τ) να δίνει μια ευρύχωρη δυνατότητα εστίασης των παρευρισκομένων. Τα τιμόνια είναι και σε αυτήν τη περίπτωση δύο (ένα για κάθε πλευρά) τοποθετημένα έτσι, ώστε να προσφέρουν πλήρη ορατότητα.
Μεγάλη εντύπωση μας έκανε επίσης η άνεση με την οποία μπορείς να κινηθείς στο κατάστρωμα αλλά και ο καθρέφτης, ο οποίος, ανοίγοντας πλήρως προς τα πίσω, μετατρέπεται σε μια φαρδιά πλατφόρμα μπάνιου με άμεση πρόσβαση στο εξωτερικό σαλόνι, πρωτόγνωρη για ιστιοπλοϊκό σκάφος.
Μπαίνοντας μέσα, νιώσαμε το γνωστό αίσθημα φιλοξενίας που έχουμε συνηθίσει από την συγκεκριμένα σειρά ιστιοπλοϊκών. Ευρύχωρο σαλόνι με ξύλινες επενδύσεις, μπροστινή κεντρική καμπίνα (διπλό κρεβάτι) να στέκεται απέναντι από τις δύο μικρότερες στο πίσω μέρος του σκάφους. Αν και χωρίς όγκο εξωτερικά, το 469 δίνει τη δυνατότητα για μια άνετη διαβίωση. Να σημειώσουμε εδώ ότι η κουζίνα διατείθεται σε δύο version. Ευθύγραμμη και σχήματος Γ. Στη δεύτερη περίπτωση, ο χώρος που εξοικονομείται αξιοποιείται για ένα τραπέζι χαρτών με δύο καθίσματα, το οποίο, όμως, μπορεί να μετατραπεί εύκολα και σε δεύτερο τριθέσιο καναπέ.
Ως προς τη ιστιοφορία του, το εν λόγω μοντέλο έχει σχεδιαστεί να προσφέρει εύκολες διαδρομές, αποφεύγοντας τα διάφορα μπλεξίματα. Σε αυτό συντελεί ιδιαίτερα η μικρή επικάλυψη τζένοας-μαΐστρας, η οποία προσφέρει μικρότερη αντίσταση στον αέρα, ευκολότερο ζύγισμα των πανιών αλλά και πιο ευέλικτη αλλαγή πορείας .
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
- Ολικό μήκος: 14,05 μέτρα
- Μέγιστο πλάτος: 4,49 μέτρα
- Βύθισμα: 2,24 μέτρα
- Εκτόπισμα: 10.809 κιλά
- Κινητήρες: Yanmar 54Ηp / 40kW
- Δεξαμενή καυσίμων: 240 λίτρα
- Δεξαμενή νερού: 615 λίτρα