trimarisma_2Έχουμε αναφερθεί στην έννοια τους τριμαρίσματος των πανιών… σε αυτό το σημείο όμως θα μιλήσουμε εξειδικευμένα για το τριμάρισμα της Genoa, της Μαΐστρας και του Μπαλονιού.

 

Εν αρχή ην το τριμάρισμα, καθώς πρέπει να γίνεται αδιάκοπα καθ’ όλο το διάστημα του ταξιδιού σας. Ο λόγος απλός… διότι η οποιαδήποτε αλλαγή στην ένταση του ανέμου,

την πλεύση ή τον κυματισμό έχει άμεσες επιπτώσεις τόσο στα πανιά, όσο και στα σχοινιά, οπότε απαιτεί άμεσες ενέργειες και εδώ έρχεται η στιγμή που πάλι τριμάρετε!

Στο τριμάρισμα προτεραιότητα έχει το πανί που μας τρέχει περισσότερο. Έτσι, τριμάρουμε πρώτα τη Genoa και μετά τη Μαΐστρα και επίσης, πρώτα το Μπαλόνι και μετά τη Μαΐστρα.

Genoa

Αφού έχετε ρυθμίσει σωστά αεροδυναμικά τη Genoa (βάθος, θέση μεγίστου βάθους, Twist), σύμφωνα πάντα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν, τοποθετείτε το sailing_boat_sailsTrack στο σωστό σημείο και φερμάρετε τη Σκότα, μέχρι να φτάσει το πανί κοντά στο Σταυρό. Σημειωτέον, ότι αν το σκάφος σας έχει περισσότερους από έναν Σταυρούς,

τότε όλες οι αποστάσεις Genoa – Σταυρών θα πρέπει να είναι περίπου ίδιες και τη δεδομένη στιγμή η Ποδιά να είναι πολύ κοντά στο Παταράτσο.

Ορτσάρετε σιγά το σκάφος και όταν δείτε όλα τα Σοφράνο Telltales να χαλάνε ταυτόχρονα κάνετε τα εξής:

Εάν έχει μέτριο αέρα χωρίς κυματισμό φερμάρετε αρκετά το Μαντάρι, στη συνέχεια φερμάρετε τη Σκότα, τόσο ώστε να απέχει η Genoa περίπου 5 cm από το Σταυρό. Τέλος, φερμάρετε τον Επίτονο, για να έχετε όσο το δυνατό λιγότερο Sag, και να μπορείτε να ορτσάρετε περισσότερο.

Εάν υπάρχει κυματισμός με λίγο αέρα μετακινείτε το Βαγονάκι προς τα πλώρα και λασκάρετε λίγο το Μαντάρι και λίγο τη Σκότα. Στη συνέχεια λασκάρετε και τον Επίτονο, για να κάνει ο Πρότονος Κοιλιά.

Εάν έχει δυνατό αέρα και κυματισμό φερμάρετε πολύ το Μαντάρι και μετακινείτε το Track περισσότερο πρίμα, ώστε το πανί σας να γίνει στεγνό με αρκετό Twist. Τέλος, φερμάρετε καλά τον Επίτονο.

 

Μπαλόνι

Η επιτυχία του τριμαρίσματος στο Μπαλόνι έγκειται σε δύο παράγοντες:

mpaloniΠρώτον, στη δεξιά – αριστερά περιστροφή του, για να δημιουργηθεί όσο το δυνατό μεγαλύτερη υποπίεση στην υπήνεμο μεριά του. Αυτό ουσιαστικά βασίζεται στην αρμονική συνεργασία τιμονιέρου και σοφράνο – σταβέντο Σκότας.

Δεύτερον, στο να κρατήσετε τις δύο κάτω άκρες (Tack και Clew) οριζόντιες, έτσι ώστε το Μπαλόνι να συνεχίσει να διατηρεί το συμμετρικό του σχήμα.

Το τριμάρισμα του Μπαλονιού είναι σωστό όταν το Σπινακόξυλο είναι κάθετο στον Φαινόμενο Άνεμο. Με αυτό τον τρόπο το Μπαλόνι έχει μεγάλη προβαλλόμενη επιφάνεια στον αέρα, με άμεση συνέπεια να αναπτύσσει μεγαλύτερη δύναμη.

Προσέξτε το Σπινακόξυλο να είναι πάντα παράλληλα με την επιφάνεια της θάλασσας.

 

Μαΐστρα

Αποτελεί το βασικό πανί του σκάφους και περνάμε στο τριμάρισμα του, εφόσον έχουμε τριμάρει σωστά τη Genoa.  

Ξεκινάτε με το Track στη μέση και το Boomvang λάσκο, έπειτα λασκάρετε τη Σκότα, μέχρι να νιώθετε ότι έχει σταματήσει να «παίζει» η Μαΐστρα. Συνεχίζετε να φερμάρετε τη Σκότα, κοιτάζοντας τα Telltales του Αετού. Όταν δείτε, ότι το επάνω Telltale έχει την τάση να χαθεί στη σταβέντο μεριά, σταματάτε να φερμάρετε τη Σκότα στο σημείο trimarisma_1που το βλέπετε να ανεμίζει περισσότερο και να χάνεται λιγότερο.

Στη συνέχεια, λασκάρετε σταδιακά με αργό ρυθμό το Track προς τα Σταβέντο. Στο σημείο αυτό πρέπει να προσέξετε το φλοτάρισμα να είναι σωστό καθ’ ύψος της Μαΐστρας.

Έπειτα, φέρνετε σιγά – σιγά το Track προς το κέντρο του Σιδηροδρόμου, ώσπου να δείτε ότι σταματάει εντελώς το αντινέμωμα και τα Telltales του Αετού ανεμίζουν ελεύθερα, με αυτό στον επάνω πήχη μια να φαίνεται και μια να χάνεται. Στη περίπτωση που ο καιρός δυναμώσει, ανοίγετε τη Μαΐστρα και αυξάνετε και το Twist. Με αυτό τον τρόπο το σκάφος σας θα γέρνει λιγότερο και θα νιώσετε και πιο «γλυκό» το τιμόνι.

Τέλος, ορτσάρετε το σκάφος αργά και κοιτάτε τα σοφράνο Telltales της Genoa. Στα σύγχρονα σκάφη, η Μαΐστρα μπορεί να αντινεμώνει και πάνω από το 50% της επιφάνειας της, πίσω από το κατάρτι, χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα.