Η αρχή έγινε με την Unilever.
Όπως μάθαμε από τον ΣΚΑΙ πριν λίγα 24ωρα, «Στην Ελλάδα μεταφέρει την παραγωγή επιπλέον 110 προϊόντων της ο αγγλο- ολλανδικός όμιλος Unilever, τα οποία μέχρι σήμερα εισάγονταν από άλλες χώρες της Ευρώπης. Τα προϊόντα αυτά θα παράγονται από ελληνικές επιχειρήσεις για λογαριασμό της πολυεθνικής. Ήδη οι εταιρίες ΦΑΜΑΡ και Παπουτσάνης παράγουν για λογαριασμό της Unilever τα σαπούνια Lux και μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την έναρξη των συνεργασιών και με άλλες βιομηχανίες για την παραγωγή των υπολοίπων κωδικών.
Και οι 110 κωδικοί που θα παράγονται πλέον στην Ελλάδα θα αφορούν τις κατηγορίες των απορρυπαντικών, καλλυντικών και ειδών ατομικής υγιεινής, αλλά όχι την κατηγορία των τροφίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραγωγή των προϊόντων αυτών γίνεται μέχρι σήμερα σε εργοστάσια της Unilever κατά κύριο λόγο στη Γαλλία, τη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η εξέλιξη αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα το 2013 το ποσοστό του τζίρου που πραγματοποιεί η Unilever στην Ελλάδα και προέρχεται από την εγχώρια παραγωγή να ανέλθει στο 60% από 55% που είναι σήμερα.
Και η συνέχεια με την Hewlett Packard!
Η συμφωνία αφορά την μεταφορά όλων των προϊόντων της Hewlett Packard προς την Ευρώπη με το στόλο της Cosco και τη διοχέτευσή τους στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω του λιμανιού του Πειραιά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο πρωθυπουργός, δήλωσε ότι «η συμφωνία της Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤραινΟΣΕ αποτελεί μια ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Και με αυτή τη συμφωνία επαναβεβαιώνεται ο ρόλος που μπορεί να παίξει η χώρα μας με τις υποδομές που διαθέτει στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη. Και ταυτόχρονα θα αυξηθεί, εάν προχωρήσει, όπως θα θέλαμε, αυτή η συμφωνία, ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤραινΟΣΕ.
Να το πω διαφορετικά, το λιμάνι θα βοηθάει το τραίνο και το τραίνο θα βοηθάει το λιμάνι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Αυτή είναι μια εξέλιξη σημαντική, γιατί δημιουργεί συνέργειες μεταξύ του λιμανιού και του τραίνου. Το τραίνο, επομένως, θα μας δώσει αυτή τη δύναμη και το λιμάνι το ίδιο. Η κυβέρνηση επιδιώκει να γίνει η χώρα μας φιλική στην επιχειρηματικότητα, φιλική στις επενδύσεις. Και μέσα από αυτό το δρόμο της ανάπτυξης, προφανέστατα, θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας.»