member of

Για ένα σωστό αγκυροβόλιο

images copy copy copy copy copyΗ αγκυροβολία είναι πολλές φορές το δυσκολότερο μέρος των θαλασσινών μας ταξιδιών.

Παρακολουθώντας, το καλοκαίρι, σε ένα πολυσύχναστο λιμάνι κάποιου νησιού τις προσπάθειες των καπετάνιων των σκαφών αναψυχής να αγκυροβολήσουν, μπορεί εύκολα κανείς να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος. Εντούτοις, υπάρχουν κανόνες, που αν ένας πρωτάρης ναυτικός έχει τη σύνεση και τη ψυχραιμία να ακολουθήσει σωστά, θα αποφύγει πολλά προβλήματα.

Όταν εμπλουτίσει μάλιστα αυτές τις θεωρητικές γνώσεις του με τις αντίστοιχες εμπειρίες, θα φτάσει πολύ γρήγορα στο επίπεδο να αγκυροβολεί σωστά και με ασφάλεια κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Πριν φτάσουμε, λοιπόν, σε ένα αγκυροβόλιο θα πρέπει να είμαστε πολύ καλά ενημερωμένοι για τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσουμε σε αυτό. Θα πρέπει ,δηλαδή, να συγκεντρώσουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Συγκεκριμένα πρέπει να είμαστε ενήμεροι για:

Τους ανέμους

Ένα ιδανικό αγκυροβόλιο, παρέχει ασφάλεια από το μεγαλύτερο δυνατό φάσμα ανέμων και κυρίως από τους επικρατούντες στην περιοχή ανέμους στην συγκεκριμένη εποχή, αλλά και από τον άνεμο που πνέει την ημέρα της αγκυροβολίας.

Σε περίπτωση που το επιλεγμένο αγκυροβόλιο είναι εκτεθειμένο σε κάποιο άνεμο, θα πρέπει να έχουμε υπολογίσει για κάποιο άλλο ασφαλέστερο, ως εναλλακτική λύση.

Το βάθος

Το ελάχιστο ασφαλές βάθος αγκυροβολίας εξαρτάται από το βύθισμα του σκάφους και το μέγιστο έκταμα που διαθέτουμε.

Συνήθως για ένα σκάφος 35-40 ft αυτό είναι τα 4-12 μέτρα/

Το είδος του βυθού

Το είδος του βυθού είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και έχει σχέση με τις άγκυρες που διαθέτουμε.

Ο βυθός μπορεί να αποτελείται από άμμο, λάσπη, φύκια, βράχους κτλ.

Τις προμήθειες

Καλό είναι να γνωρίζουμε τι είδους προμήθειες είναι διαθέσιμες στο αγκυροβόλιο που επιλέξαμε, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες μας για τον ανεφοδιασμό του σκάφους (τρόφιμα, νερό, πετρέλαιο κτλ)

Τρόποι αγκυροβολίας

Άροδο

Πρόκειται για τον απλούστερο τρόπο αγκυροβολίας. Με λίγα λόγια, ρίχνουμε την πλωριά άγκυρα και το σκάφος είναι ελεύθερο να ανεμίζει. Να περιστρέφεται δηλαδή, γύρω από την άγκυρα παίρνοντας πάντα τη φορά του ανέμου. Η ακτίνα του κύκλου αυτού (κύκλος αγκυροβολίας) θα είναι όσο και το έκταμα.

Παραβολή (πλαγιοδέτηση)

Πλαγιοδετούμε το σκάφος, συνήθως για μικρά χρονικά διαστήματα και κυρίως όταν θέλουμε να ανεφοδιαστούμε και μετά να αποπλεύσουμε.

Πρυμνοδέτηση-πρωτοδέτηση

Το ποιο από τα δύο θα επιλέξουμε για να αγκυροβολήσουμε, το αποφασίσουμε ανάλογα με το βάθος κοντά στο μώλο αλλά και με βάση την εμπειρία που έχουμε στον χειρισμό του σκάφους.